KLIBF 2011


Bismillah...
Alhamdulillah berkesempatan untuk mengupdate setelah sekian lama mendiamkan diri..

Kesibukan melampau membuatkan saya tidak berkesempatan untuk saya menulis serta berkongsi pengalaman serta ilmu-ilmu fotografi kepada pembaca sekalian..

Baik,pada entry ini tiada tips yang akan sy berikan,
tetapi ingin berkongsi sedikit gambar-gambar yang telah diambil semasa lawatan saya ke
baru-baru ini..

Sejujurnya ini baru pertama kali saya pergi ke pesta buku yang berlangsung di PWTC,
alhamdulillah tidak sesat walaupun baru pertama kali menjejakkan kaki disini...hehehe..

ok mari saksikan sedikit aksi-aksi serta gambar yang telah saya rakamkan
sepanjang berada disana...=)



sedang berjalan...eh2 tiba-tiba ternampak dua org yg mcm dikenali...
ermmm tengok betul-betul..aahla kenal..kawan sekelas..hehe
tak sangka pulak jumpa mereka yang sedang exited berposing..
actually ni gambar candid..cuba tengok mata kalau tak percaya..hihi...=)

ok gambar kedua...
saya tertarik betul melihat 2 orang pelukis melukis karikator secara spontan..
sangat cantik hasil kerja mereka..
mari saksiakn....


abg ni melukis santai je...memang hebat la...
siap pakai benda ape tah yang taruk kat dahi tu...mcm naruto =p
hihihi


ok ini adalah gambar-gambar sekitar Pesta buku...


ok buku ini telah menarik minat saya untuk memilikinya..
memang tujuan saya pegi ke pesta buku ini adalah untuk mencari buku-buku feqh muamalat,
tujuan utama ialah untuk mencari kitab "fiqhu islam wa adillatuhu" karangan Dr Wahbah Zuhaili..apakan daya buku tersebut belum habis diterjemah..
insyaAllah saya akan memilikinya satu hari nanti amin.. ^_^

selepas membeli kitab diatas sy berjalan ke hadapan booth ..
sebuah buku menarik perhatian saya untuk memilikinya..hihi tetapi..ermm tak jadi beli..hee ^_^ cuba teka yang mana??? ;)

gambar diatas pelbagai buku-buku cerita kanak-kanak
yang dijual secara lelong..sangat murah..


gambar dibawah memperlihatkan keadaan sekitar PestaBuku =)
pelbagai kitab arab yang mempunyai nilai ilmu yg tidak ternilai dijual...

bersama penjual-penjual buku di booth jasmine

Ha! sape pernah main permainan ni?? angkat tangan! hehe
sebenarnya sangat teruja dapat jumpa semuala permainan ini..
permainan ini merupakan satu papan litar elektronik yang boleh menghasilkan beratus-ratus aplikasi..apa yang membuatkan saya teruja adalah kali terakhir saya menggunakan permainan ini semasa saya berada disekolah rendah..darjah 2 kalau tak silap..huish! memang menarik sangat! teringat kembali keterujaan bermain permainan ini dan cuba untuk bermain..hehe mudah je..... ;)

setelah penat berjalan dan sudahpun masuk waktu asar..
surau menjadi destinasi utama..tak sangka pula bertemu dengan
ramai kawan-kawan pencinta ilmu...
ya kami semua daripada universiti yang sama..
hehehe promote sikit....

subhanallah bertemu dengan 2 orang ulamak pengarang buku yang berasal daripada
2 negara berbeza..seorang daripada Malaysia dan Indonesia...
maaf saya lupa nama mereka T_T

eermmmmm.....
takda apa-apa..cuma nak cakap.....
buku diatas ni........heeeeeee taknak cakap ^_^

ok sekarang saya nak tunjuk hasil belian semalam.....
ini lah yang termampu saya beli..hehehe sikit je.... ^_^

semoga segala kitab yang dibeli membawa manfaat kepada diri dan juga umat islam..
doakan saya terus istiqamah membaca buku....
amin....

p/s: jika gambar kurang jelas sila klik pada gambar untuk resolusi yang lebih besar tq ^_^



26 Responses so far.

  1. chUmmY says:

    fifi! jeles nye..nk pegi jgk.....pinjam buku nikah kawen bley?haha

  2. amboi...yg tu je ko nk?? haha boleh syaratnya kena khatamkn kitab fiqh manhaji ye..hihii

  3. salam alaik..

    bnyaknye buku2..smg semngt mnghabiskan buku2...mg bermnfaat..=)

  4. wslm..

    ermmm ni stock buku untuk dibaca..cuti lama 4 bulan...=)
    doakan sy istiqamah...amin..

  5. wow! awesome! (jeles -____-")
    byk siot buku hang beli sih..hehe.. "sikit" konon.. :P
    ley ar pinjam nanti..hik2
    tapi yg xleh belah pic yg ke-14 tuh..ahahaa :D

  6. hahaha cikit jer..hik3 ^_^
    nape berminat ke?? beli la best tuuuuu hak3 =D

  7. cikit?? uhh~~

    xdok duwikk la! (bape kali nak cakap ni??) hihi:D

  8. nk duwet ka? =p nk?nk?nk?

  9. perghhhhhhhhhh !!!!
    >>> speechless <<<<
    kawennnmudooo !!!!
    nk buku ituuhhh..hahhaahk..:P

  10. haha ape lg beli2!!! dapatkan dengan segera sebelum kehabisan stock! ngeh33 ^_^

  11. peace289 says:

    bapak bnyk ko beli....bagos2...huhu

  12. This comment has been removed by the author.
  13. hye sedara,,banyak giler borong buku..saya pun g gak..tapi x lah beli banyak giler macam nak jual balik..haha..anyway, t share2 la ilmu tu ye!

  14. salam...wah afifi jeles cik tgk buku2 agama tu. cik nak beli tp org ramai smpai naik semput. lgipun kekangan tenaga sbb naik komuter. rugi pulak xbeli buku kahwin...hihihihi...ade rezeki tahun depan pegi lagi..

  15. la..xkn dr perak naik train je..peh azab kot.. T_T
    tula npe xbeli hehe kn da nyesal..hek3

  16. tak la. dr selayang. malas nk drive takut xde parking.. seronoknye tgk n bau buku..pukul 2 smpi kul 6 dok dlm tu. nk beli buku tu tp rmai plak org..tetiba rasa segan.heheheh

  17. hoho yeke?? kul 2 smlm sy masih kat sana lg....xpasan plak (ceh mcmla org sikit kn haha) ala segan2 watpe kan da menyesal..hihi ^_^

  18. jeles ok~
    sy x dpt p..huhu
    nak beli buku kahwin ngn buku ramlee awang mursyid
    hihi:D

  19. beli buku kawin? awk dah layak kawinla in haha..^_^

  20. mmg layak pun tp xde org nak..haha:D

  21. hihihi... bukan ape afifi. yg lelaki ramai kt situ. nk rempuh pun serba salah. xpe rezeki tahun depan kot. rugi pulak xjumpe afifi. cmne la blh terlupa nk call..tu la sebuk sgt pilih novel...

  22. eley tipu sungguh! xde org nak konon...

  23. ha...tula...apela cikjie nih...beli novel ape smlm?? best ke..hehe

  24. Salam...

    Wah3!

    Bestnye dapat shoot kat KLIBF '11~

    BANYAK kot buku2 tu, akak yg beli 7buku pun akhawat kata banyak.huhu

    btw, moga istiqamah.

    wasiat Imam Hasan al-Banna : "Binalah perpustakaan dirumahmu, walaupun perpustakaan kecil"

  25. insyaAllah..nk kumpul balik buku2 yang dah habis musnah masa banjir...huhu 2000 naskah kitab hancur T_T

Leave a Reply

Facebook Comments